Fåtöljer dyrare än soffa

Kommentera
Jag hade alltså bestämt mig för att köpa två svarta fåtöljerför att byta ut en av de två soffor jag har i vardagsrummet. Jag kikade runt en hel del och hittade massor av fåtöljer som var både svarta och snygga. Men en sak de absolut inte var, det var billiga. Det verkar vara omöjligt att hitta snygga, billiga fåtöljer om jag inte är komplett oduglig på att leta möbler online. Jag kollade allt från Ikea till trademax utan att hitta något alls. Samtidigt kunde jag inte låta bli att lägga märke till att soffor är betydligt billigare än fåtöljer, det är ju frustrerande när man vill byta ut just en soffa mot fåtöljer. Visst finns det lyxiga och dyra soffor också, eller vad sägs om denna?
Det är naturligtvis en på tok för stor (Och dyr) soffa, jag skulle snarare köpa en 2-sitssoffa om något alls. Även bland de mindre sofforna hittar man lyxigare varianter som till exempel den här lyxiga 2-sitsaren.

Det är dock ingen soffa jag är ute efter, jag hänvisar till vad jag alltid sagt. 
Jag skulle inte köpa en sådan dyr soffa, men om jag gjorde det hade jag garanterat kollat upp försäkring för att garantera att jag inte upprepar mitt misstag med reseförsäkringen. 

Skall man tvingas låna pengar för att köpa fåtöljer, är det att belåna sig som är enda lösningen?