Snygga svarta fåtöljer

Kommentera
Jag håller på att möblera om lite grann här hemma och har förstått att två soffor blir för trångt i mitt vardagsrum. Jag tror det skulle bli bra mycket luftigare med två fåtöljer istället för den ena soffan, så jag har kollat runt lite efter inspiration. Eftersom jag vet att jag vill ha svarta fåtöljer så började jag min jakt på sajten svartafåtöljer.se som verkade lovande. Den var dock lite svåröverskådlig så jag klickade mig vidare. Ett alternativ jag hittade är den här:


Det är en riktigt snygg fåtölj, men kanske lite väl kantig. Den ser inte alls så fluffig ut som jag önskar. Så istället kanske man kan tänka sig något liknande den här?
Lite samma stil, men betydligt mjukare i sin framtoning. En howardfåtölj med en något modernare touch. 

Ett sista alternativ är en fåtölj med schäslong eller fotpall, men då är vi tillbaka till samma problem som med soffan. Storleken är ju skälet till att jag letar fåtöljer, och denna blir för stor. Men oj vad bekväm den ser ut.


Oavsett vilken eller vilka fåtöljer jag väljer så kommer jag teckna tilläggsförsäkring så jag inte gör samma misstag som när jag struntade i reseförsäkring. Det var dumt och dyrt...